20 Temmuz 2010

Pastırmalı Bezelye ve Izgara Somon, bir aşk hikayesi...

Yaptım-yedim ve tek kelimeyle bayıldım...Üstelik bunların tümü 30 dakika içinde oldu. Düzeltiyorum "bayılma" kısmı bir süre daha devam etti. O yüzden şiddetle öneriyorum denemenizi. Öğlen için hızlı ve besleyici bir yemek, akşam ise işten yorgun argın geldiğinizde yarım saatte hazırlayabileceğiniz pratik bir menü. Sözü daha fazla uzatmadan tariflere geçelim: pastırmalı bezelye ve ızgara somon.

Pastırmalı Bezelye

400gr bezelye
4-5 dilim pastırma, çok ince doğranmış ve çemenleri ayırılmış
5 adet taze soğan, temizlenip ince ince kıyılmış
1 diş sarmısak, ince doğranmış
2 çorba kaşığı zeytinyağı
karabiber, iri çekilmiş



Soğanları zeytinyağında 5 dakika kadar kavurun, sarmısağı ekleyip 1-2 dakika daha pişirin. Daha sonra bezelyeyi ekleyip 10 dakika karıştırarak pişirin. Son olarak pastırmaları ekleyip karıştırın ve ateşten alıp üzerini kapayarak 10 dakika dinlendirin.

Somonu 10 dakika limon suyu içerisinde beklettikten sonra 3 dakika bir yüzünü ve 3 dakika öteki yüzünü kuvvetli ateşte pişirin. Böylece içi yumuşacık sulu ve pembemsi kalırken dışı nefis bir şekilde kızarıcak.

Yanına buz gibi bir beyaz şarap tavsiye edilir...




Hepsi bu afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder