24 Ağustos 2010

Taze Makarna Denemesi....


Geçen sene arkadaşlarla beraber Jamie'nin tarifinden heveslenip evde taze makarna yapmayı denemiştik. Hamuru hazırlaması iyi güzeldi de sonra açmaya gelince siz siz olun öyle  "ne gerek var makinaya, oklava ile de açarsınız" diyenlere sakın kanmayın! Canımız çıkmıştı o gün ve kollarımız 3 gün ağrımıştı akabinde. Evde makarna projesi de haliyle rafa kaldırılmıştı. Sonuç olarak uzun zamandır bir makarna makinası almak istiyordum. Geçen hafta en sonunda internetten ısmarladım ve üç gün içinde elime geçti. Tabi cumartesi günü hemen işe koyuldum ve ilk denememi yaptım! Gerçekten de evde yapılan taze makarnanın lezzeti bambaşka oluyormuş! İlk olarak sade makarnanın tadını denedik ve yanlızca taze pesto ile hazırladığım tagliatelle'leri yedik. Yakın zamanda soslar ve makarnanın önceden hazırlanıp dondurulması konusunda çalışıp sonuçları.sizlere de bildireceğim.


Taze makarna tarifim Jamie'den.

Taze makarna hazırlarken kişi başına 100gr un ve 1 yumurta öngörmeniz yeterli. Ben 300 gr un ve 3 yumurta ile hazırladım hamuru. ve üç kişiye bolca yetecek kadar makarna elde ettik. Bu arada İtalya'da kanunen "durum" buğdayından elde edilen undan başka bir cins unun makarna yapımı için kullanılması yasak! Durum buğdayı ve dolayısı ile bugün bilinen haliyle makarna ise, İtalya'ya ilk olarak Arap'ların 7. yüzyılın sonlarında Sicilya'yı işgal etmeleriyle gelmiş.

Gelelim makarnanın hazırlanışına. Unu ve yumurtaları mutfak robotunda ekmek kırıntısı kıvamına gelinceye kadar yüksek hızda karıştırın. Bu işlemi elle de yapabilirsiniz. Daha sonra temiz bir tezgaha döktüğünüz kırıntıları birleştirerek hamur haline getirip yoğurmaya başlayın. Yoğurma işlemi, itiraf etmeliyim ki, başlarda biraz zor ama zamanla kolaylaşıyor. Bu işlem sırasında un içindeki gluten açığa çıkıp makarnanın daha ipeksi bir kıvama gelmesini sağlıyor. Zaten yoğurdukça hamurun yapısının nasıl değiştiğini siz de hissedeceksiniz. Yaklaşık 5-10 dakika sonra hamur daha yumuşak ve esnek olucaktır. Sonrasında hamuru streç film ile sarıp en az yarım saat buzdolabında dinlendirin.


Ekmek kırıntısı kıvamı
Hamuru açmak için dediğim gibi oklava da kullanabilirsiniz ama kesinlikle bir makarna makinası almanızı öneririm. Makinanızı en geniş ayarına getirdikten sonra, elinizle hafifçe düzleştirdiğiniz hamuru merdaneler arasından geçirin. Ben her ayarda hamuru en az 2 kere geçirdim ve her seferinde hem önünü hemde arkasını hafifçe unladım. Henüz daha geniş ayarlardayken hamuru ikiye katlayıp bir önceki seviyeye geri dönmek ve tekrar geçirmek hamurun daha elastik olmasını sağlıyor. Örneğin benim makinamda 7. ayar en geniş seviye, 7. ve 6. seviyeden geçirdikten sonra hamuru bir kez katlayıp 7 ye geri döndüm. Bu işlemi daha dar seviyelere indikçe tekrarlamanıza çok gerek yok. Tagliatelle yapmak için ben en dar seviyeye kadar gitmedim (4. seviyeden sonra hamuru tagliatelle kesen bölmeye yerleştirdim). İsterseniz bu adımda durup, hamuru bıçak ile de şekillendirebilirsiniz.




Tagliatelle'leri kestikten sonra kaynayan bol tuzlu suda 2-3 dakika pişirdikten sonra hemen süzün çünkü taze makarna hazır alınan kurutulmuş makarnaya göre çok daha hızlı pişiyor.

Biraz zahmetli görünse de gerçekten yapmaya değer, sadece bir parça tereyağı, tuz, ve karabiber ile yendiğinde bile çok çok lezzetli oluyor...Afiyet olsun!!

3 yorum:

  1. Makarnayı hazırlayıp, dondurabilirsiniz, en az tazesi kadar güzel oluyor! Ben tagliatelle'leri kıvırıp kuş yuvası haline getirdim ve dörder dörder paketleyip derin dondurucuya koydum. Akşam işten yorgun argın dönünce hazırlaması inanılmaz pratik oldu!

    YanıtlaSil
  2. makarnada nasıl bir un kullandınız, marka verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  3. merhabalar, ben genelde piyale un veya sinangil un kullanıyorum ama yeni gördüm sinangil'in mantılık unu çıkmış, en kısa zamanda onu denicem...

    YanıtlaSil