29 Eylül 2010

Biberli-kimyonlu Omlet

Kusura bakmayın bir süredir kilo vermeye çalışıyorum, haliyle de yemek projelerine biraz ara vermek zorunda kaldım. Tabi yarım kibrit kutusu peynir, üç zeytinle hayat geçmiyor ama ne yapalım katlanıcaz artık. 

Dün akşam ofisten epeyce yorgun geldim  ve spora gitmeden önce de hızlıca proteince zengin birşeyler yemem gerekiyordu. Konserve ton balığıyla bir süre birbirimize düşman gözlerle baktıktan sonra dolaba yönelip eski dostum yumurtaları gördüm. Yumurtanın her çeşidini çok severim, sabah-akşam fark etmez, hem pratik, hem lezzetli, hem besleyicidir ( daha iyisi can sağlığı demek istiyorum)...

Omlet fikrini kafama koyduktan sonra sebzeliğe yöneldim ve gördükçe aldığım, bu nedenle de asla tamamen tükenmeyen kırmızı biberlerimi ve annemin İznik'ten getirdiği ince yeşil biberleri gözüme kestirdim. Kimyonlu ve körili omlet zaten ara ara yaptığım bir yemekti. Biberlerin hafif acısıyla da mükemmel bir uyum oldu. Hafiften bir hint yemeği aroması verdi...





 Malzemeler

3 yumurta
1/2 çay kaşığı kimyon
1/2 çay kaşığı köri
2 yeşil sivri biber
2 kırmızı sivri biber
1 diş sarmısak
zeytinyağı
tuz-karabiber


Hazırlanışı

Biberleri ve bir diş sarmısağı ince ince doğrayıp 1 tatlı kaşığı zeytinyağında soteleyin. Kimyon ve köriyi ekleyin. Yumurtaları ayrı bir kapta hafifçe çırpın ve kızgın tavaya geçirin. Bir spatula ile omletin kenarlarını toparlayın, aynı zamanda orta kısımlardan hafif sıyrıklar açarak pişmesini sağlayın. Yumurta kesinlikle çok pişirilmememli, hafif yumuşak/sulu kalmalıdır. İsteğinize göre tuz ve taze çekilmiş karabiber ekleyin.

                                       

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder